Text size

 

 

Czech English French German Italian Portuguese Russian Slovak Spanish Ukrainian
poniedziałek 27 wrzesień 2021

Komunikat o funkcjonowaniu urzędu od 29 marca do 9 kwietnia 2021 r.

Z uwagi na poważny wzrost zachorowań na COVID-19 na terenie Rzeczypospolitej Polskiej od poniedziałku 29 marca do 9 kwietnia 2021 r. wprowadzam ograniczenia w funkcjonowaniu urzędu gminy.
Apeluję, by sprawy załatwiać telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Wnioski nadal można składać w skrzynce podawczej na parterze urzędu.
Podaję numery telefonów do załatwiania poszczególnych spraw:
1) centrala – sekretariat urzędu – 32 459 28 00, fax. 32 459 28 02, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.,
2) sekretariat zastępcy wójta – 32 459 28 30, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. w sprawach:
- architektury, mienia komunalnego, geodezji, wycinki drzew i krzewów – 32 459 28 32,
- utrzymania infrastruktury drogowej – 32 459 28 34,
- inwestycji – 32 459 28 36,
- ochrony środowiska, utrzymania czystości i porządku oraz informacji o śmieciach – 32 459 28 35,
3) Sprawy obywatelskie:
- sekretarz gminy – 32 459 28 21, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.,
- dowody osobiste, działalność gospodarcza, koncesje, wybory, sprawy wojskowe, karta dużej rodziny – 32 459 28 40 (42).
4) Sprawy społeczne:
- kultura, sport, ochrona zdrowia, organizacje pozarządowe – 32 459 28 05 (06), e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..
5) Finanse, budżet:
- wymiar i księgowość podatkowa, akcyza – 32 459 28 13,
- podatki – 32 459 28 11,
- opłaty za śmieci – 32 459 28 17.

Bezpośrednia obsługa klientów w spawach niezbędnych odbywać się będzie po uprzednim telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu:
- od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30,
- w czwartki od 7.30 do 16.00,
- w piątki od 7.30 – 14.00
w piątek 2 kwietnia 2021 r. (Wielki Piątek) urząd gminy będzie nieczynny,
z zachowaniem następujących zasad:
1) należy wcześniej umówić się telefonicznie lub mailowo z urzędnikiem,
2) na spotkanie należy przybyć punktualnie,
3) klienci muszą założyć maseczki ochronne,
4) muszą zachowywać bezpieczne odległości pomiędzy osobami,
5) przy stanowisku obsługi może być jedna osoba z wyłączeniem osoby/osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów (nie dotyczy opiekunów dzieci i osób starszych lub niepełnosprawnych).
6) na terenie urzędu można poruszać się wyłącznie w obecności urzędnika.

Jeszcze raz proszę, z uwagi na zagrożenie zakażeniem koronawirusem, w trosce o Wasze zdrowie i pracowników urzędu byście ograniczyli Państwo do minimum osobiste załatwianie spraw w urzędzie.

Czy właściciel nieruchomości może nie zgodzić się na przeprowadzenie kontroli spalania odpadów lub przestrzegania uchwały antysmogowej?

dymNależy zacząć od tego, że to czy w miejscowości jest straż gminna, nie ma wielkiego znaczenia. Jej kompetencje w zakresie kontroli przestrzegania przepisów o ochronie środowiska tylko nieznacznie różnią się od kompetencji urzędników wójta lub burmistrza. Mamy artykuł 379 prawa ochrony środowiska, który wskazuje, że wójt, burmistrz, prezydent miasta sprawują kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska – w tym dotyczących tego, co jest spalane w domowych urządzeniach grzewczych. Wójt może taką kontrolę zlecić strażnikom gminnym, jeżeli ci są, a jeżeli ich nie ma, może zlecić to pracownikom urzędu. Ich kompetencje są właściwie takie same. Jest tylko jedno zastrzeżenie. Strażnik może nałożyć mandat. Urzędnik wyznaczony przez wójta nie może tego zrobić, zamiast tego wysyła wniosek o ukaranie do sądu.

Czy urzędnik może wejść na teren posesji?

Wbrew powszechnemu przekonaniu nie potrzebuje do tego żadnego nakazu. Zgodnie z artykułem 379 prawa ochrony środowiska może wejść na teren nieruchomości prywatnej od 6 do 22. Istotne jest to, że jeżeli osoba kontrolowana odmawia wejścia na posesję lub utrudnia przeprowadzenie kontroli, to sankcja staje się poważniejsza. Takie zachowanie spełnia znamiona przestępstwa zagrożonego karą pozbawienia wolności do lat 3. Mówi o tym art. 225 kodeksu karnego. O ile więc samo spalanie odpadów jest wykroczeniem, to już uniemożliwienie kontroli – przestępstwem. W interesie kontrolowanego jest wpuszczenie urzędnika, bo nawet jak spalał odpady, to grozi mu za to mniejsza kara.
Jeżeli urzędnik prowadzi kontrolę, a ta jest utrudniana lub uniemożliwiania, to sam powinien zawiadomić policję i powiedzieć o tym, że jest popełniane przestępstwo z art. 225 KK. Może wtedy liczyć na natychmiastową reakcję. Może też sporządzić protokół, w którym dokładnie opisze całą sprawę i dopiero wtedy ją zgłosić. Przy czym to nie jest tak, że urzędnik ma prawo wejść na posesję na przykład z użyciem siły. Wchodzi za zgodą właściciela, a jeżeli to jest niemożliwe – zostaje mu zgłoszenie sprawy na policję. Opracowano na podstawie artykułu opublikowanego na portalu smoglab.pl.

Informacja ARiMR 31 marca ruszają dwa nabory wniosków z PROW 2014-2020

logo ARiMR niebieskieJuż 31 marca 2021 r. o bezzwrotną premię w wysokości 150 tys. zł będą mogli ubiegać się młodzi rolnicy. Tego samego dnia rusza nabór wniosków o przyznanie 60 tys. zł bezzwrotnej pomocy na "Restrukturyzację małych gospodarstw". Oba nabory potrwają do 29 maja 2021 r. i są finansowane z budżetu PROW 2014-2020.

Czytaj więcej...

PROJEKT "ZDROWO I SPORTOWO W MORAWSKICH WROTACH"

PLAKATZAJĘCIA SPORTOWE Z GIMANSTYKĄ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNĄ

Lokalna Grupa Działania Morawskie Wrota zaprasza na zajęcia sportowe z gimnastyką korekcyjno-kompensacyjną

Uczestniczyć mogą uczniowie szkół podstawowych (klasy 1-8) z gmin Krzyżanowice, Gorzyce, Godów, Mszana, Lubomia oraz Marklowice.

Celem zadania jest profilaktyka i korekcja wad postawy, nauka utrzymywania prawidłowej postawy ciała i ogólne wzmocnienia całego ciała a także kształtowanie nawyku regularnej aktywności fizycznej.

Program obejmuje 20 godz. zajęć dla każdego uczestnika.

Wszystkie zajęcia odbywają się w formie grupowych ćwiczeń (12 osób) na pływalni NAUTICA, dla najmłodszych - w basenie rekreacyjnym a dla starszych w basenie sportowym.

Zajęcia prowadzi wykwalifikowana kadra instruktorsko-trenerska, zgodnie z potrzebami uczestników.

Rekrutacja trwa do 18 marca 2021 r. a liczba miejsc jest ograniczona.

Zainteresowanych odsyłamy na stronę Lokalnej Grupy Działania „Morawskie Wrota":

http://morawskie-wrota.pl/artykul/projekt-zdrowo-i-sportowo-w-morawskich-wrotach-1

UCHWAŁA ANTYSMOGOWA DLA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO – TERMINY WYMIANY STARYCH KOTŁÓW !

info o uchewale2-1Od 1 września 2017 r. na terenie naszego województwa obowiązuje uchwała antysmogowa określająca terminy likwidacji starych urządzeń grzewczych.
Terminy te uzależnione są od wieku kotła.
Zgodnie z ustaleniami z Departamentem Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego wiek kotła należy liczyć na dzień wejścia w życie uchwały antysmogowej, czyli na dzień 1 września 2017 r.
Terminy wymiany kotłów na paliwo stałe przedstawiają się następująco:
- do końca 2021 roku należy wymienić kocioł na paliwo stałe, który na dzień 1 września 2017 r. miał powyżej 10 lat (2006 r. i starsze) od daty produkcji lub nie posiada tabliczki znamionowej,
- do końca 2023 roku należy wymienić kocioł na paliwo stałe, który na dzień 1 września 2017 r. miał od 5 do 10 lat (od 2007 do 2012) od daty produkcji,
- do końca 2025 roku należy wymienić kocioł na paliwo stałe, który na dzień 1 września 2017 r. miał poniżej 5 lat (od 2013 do 31-08-2017) od daty produkcji,
- do końca 2027 roku należy wymienić kocioł spełniających wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń określonych dla klasy 3 lub klasy 4 według normy PN-EN 303-5:2012

Informacja Urzędu Skarbowego w sprawie rozliczeń podatku za rok 2020

W związku z trwającą akcją przyjmowania zeznań podatkowych za 2020 rok Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wodzisławiu Śląskim przekazuje komunikat dedykowany w szczególności dla Seniorów

Więcej informacji na ten temat znajduje się w załączonym Komunikacie

Informacja ARiMR Pod koniec marca rusza I nabór wniosków o przyznanie pomocy na tworzenie krótkich łańcuchów dostaw

arimr logoOd 29 marca do 12 maja ARiMR będzie przyjmować wnioski o pomoc w ramach działania „Współpraca" na tworzenie krótkich łańcuchów dostaw. Pomoc finansowana jest
z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Czytaj więcej...

Informacja ARiMR - Rekompensaty za klęski żywiołowe lub ASF: wnioski od 11 marca

arimr logoRolnicy, którzy ponieśli w gospodarstwach straty spowodowane klęskami żywiołowymi bądź wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń, od czwartku 11 marca 2021 r. mogą składać w ARiMR wnioski o wsparcie finansowe z PROW 2014-2020.

Czytaj więcej...

Informacja Fundacji Znajdź Pomoc. Projekt "Absolwent"

Grafika do ogloszenia postaFundacja Znajdź Pomoc prowadzi rekrutację do projektu pt. "Droga do wymarzonej pracy dla absolwenta z niepełnosprawnością"

wiecej informacji w linku https://znajdzpomoc.pl/inne-projekty/absolwent/

Informacja LGD Morawskie Wrota - szkolenie „JAK NAPISAĆ WNIOSEK O DOFINANSOWANIE NA TWORZENIE PRZEDSIĘBIORSTW”

WEBINARIUMLGD Morawskie Wrota zaprasza na WEBINARIUM dotyczące ogłoszonego naboru na Tworzenie Przedsiębiorstw, które odbędzie się w dniu 2 MARCA 2021 r O GODZ. 15.00
Osoby zainteresowane wzięciem udziału prosimy o uzupełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej w załącznikach i odesłanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do dnia 02.03.2021 do godz. 12.00
Na podany przez zgłaszanego w formularzu adres e-mail, w dniu WEBINARIUM ( godz.14.30) zostanie wysyłany link dostępu.
W związku z sytuacją COVID-19 nie planujemy szkolenia w formie stacjonarnej.
Więcej informacji w linku http://morawskie-wrota.pl/artykul/webinarium-jak-napisac-wniosek-o-dofinasowanie-na-tworzenie-przedsiebiorstw-zapisy

Więcej artykułów…

  1. Informacja ARiMR - więcej czasu na złożenie wniosku o dofinansowanie na inwestycje chroniące przed ASF lub powodzią
  2. Nabór uzupełniający ciągły do projektu “Łączymy z energią…”
  3. Otwarcie Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego programu "Czyste powietrze".
  4. Ruszyły zapisy do akcji Masz Głos - informacja Stowarzyszenia Aktywności Obywatelskiej Bona Fides
  5. Komunikat KRUS - Zasiłek opiekuńczy przedłużony

Adres

Urząd Gminy Marklowice
ul. Wyzwolenia 71
44-321 Marklowice

Kontakt

tel. (+48 32) 45 92 800
fax. (+48 32) 45 92 802
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Urząd Gminy czynny:

GODZINY URZĘDOWANIA

pon. wto. śro. od godz. 7:30 do godz. 15:30
czwartek od godz. 7:30 do godz. 17:00
piątek od godz. 7:30 do godz. 14:00